AIDAaura: 1. den – Cesta na Mallorcu, nalodění

Z ruzyňského letiště jsme v 11:05 vyrazili směr Madrid. K mé obrovské radosti se mi nakonec splnilo to, v co jsem v podstatě do poslední chvíle ani nedoufal, a to že skutečně letíme s ČSA. Po našem loňském premiérovém letu s Tunisair, kdy jsem již při úvodní bezpečnostní instruktáži vedené snědou africkou Arabkou opravdu nabyl dojmu, že ony prezentované záchranné vesty a kyslíkové masky skutečně dříve či později použijeme, jsem netoužil po ničem jiném, než svůj následující let absolvovat v poněkud evropštěji vyhlížejícím koloritu.

Po drobných komplikacích při odbavování, které se bohužel nevyhnuly některým členům naší „nosorožčí“ expedice (k níž jsem se mimochodem přimotal takřka jako slepý k houslím) a poté, co se nám podařilo prakticky nevídané – zpozdit odlet letadla, jsme nakonec vzlétli nečekaně v plném počtu. Vážnost situace snad dokreslím doplňující informací, že poslední z naší skupiny nastoupil do letadla až cca 15 min poté, co nás naháněl personál obsluhující gate, že jsme již dávno měli být v letadle…

Doba letu: 2,5 hodiny, letová hladina: 10.000 m, rychlost: 800 km/h, Boeing 737. Během celého letu nebyla jediná turbulence. Nad střední Evropou téměř souvislá nízká oblačnost, nahoře nad mraky jasno. To se změnilo až při přeletu Pyrenejí, kdy nízká oblačnost zmizela úplně a přesunula se do vyšších poloh (takže jasno se změnilo v polojasno, místy zataženo). ČSA nám navařili „cosi“ s americkými brambory. Pod slovem „cosi“ rozuměj neidentifikovatelný a blíže nespecifikovaný kus masa, zalitý UHO (univerzální hnědou omáčkou). Výsledný efekt však byl vcelku obstojný, neřku-li vynikající.

Počasí v Madridu: polojasno, 15°C. Let 0724 na Mallorcu odlétal z vnitrostátního terminálu K, což se na první pohled zdálo jednodušší, než to nakonec bylo. Na Ruzyni, když bychom měli přecházet mezi dvěma terminály, netrvalo by nám to ani pět minut – jsou nalepené na sobě a pohodlně propojené. V Madridu je tomu jinak: na rozdíl od pražského letiště jsou tamní dva terminály umístěny naproti sobě a příletové a odletové dráhy spolu se soustavou příjezdových tras tvoří takový obří dvorek. Oba terminály jsou naštěstí propojeny podzemní dráhou, takže stačí nasednout do metra a během několika málo minut jste v protějším terminálu. Na přestupu v Madridu mi přišlo poněkud nelogické, že jsme museli podstoupit druhou prohlídku a pasovou kontrolu. Logicky by měla stačit prohlídka a pasovka na začátku cesty, protože při přestupu zůstáváte v mezinárodním prostoru. Nakonec jsem se ale odbyl vysvětlením, že jsme prostě víc na jihu a že to tady všechno chodí trochu jinak.

Let na Mallorcu zajišťovala na stroji MD-88 španělská společnost Iberia a trval přibližně hodinu. Občerstvení se nepodávalo, pouze na začátku rozdali dětem kofeinová lízátka. Že byla kofeinová usuzuji z toho, že po jejich požití začaly dětičky neuvěřitelně vřískat, což z nás všech nejvíc zakusil kolega z ostravské pobočky, který vedle jednoho takového aktivního dítka seděl. Mě osobně trochu rozladilo, že místo podávání občerstvení začal palubní personál kávu a další teplé nápoje prodávat. Pochopil bych, kdyby se na hodinu trvajícím letu z organizačních a časových důvodů nepodávalo občerstvení, ale to, že cestujícím nerozdají ani pitomé pytlíky chipsů a začnou hned šmelit, mi přišlo poněkud out. Vynahradili nám to bezchybným vzletem a přistáním. Nepovažuji se za žádného znalce letecké dopravy, ale z těch několika málo přistání, která jsem dosud absolvoval, bylo to na Mallorce opravdu nejprofesionálnější.

Palma Mallorca nás přivítala krátce po půl šesté večer teplotou 17 °C a zataženou oblohou. Z letiště do přístavu jsme se přemístili čtyřmi taxíky. Kolik si účtují místní taxikáři, přesně nevím, protože jsem neplatil, ale prospekty AIDA uvádí orientační cenu v rozmezí 20-25 EUR. V přístavu jsme absolvovali toho dne třetí osobní prohlídku a pasovou kontrolu a hurá na loď.

Při check-inu na loď jsme odevzdali cestovní pas a obdrželi identifikační magnetickou kartu. Karta slouží v prvé řadě jako identifikátor a k odemykání kajut, ale také jako „bezedná peněženka“. Bezedná samozřejmě pouze do okamžiku závěrečného zúčtování. Při check-inu je možnost volby mezi odevzdáním platební karty k automatickému strhávání jednotlivých plateb a hotovostní platbou na konci plavby. Protože jsem člověk od přírody nedůvěřivý a svoji kartu nerad pouštím z ruky, rozhodl jsem se pro druhou variantu. Po odbavení jsme se všichni museli nechat povinně vyfotit – pro potřebu identifikačního systému.

Na podlaží 4 nás přivítala útulná a vkusně (chcete-li luxusně) zařízená kajuta č. 4234, s televizí, WC a sprchou; všude čisto, voňavo, naleštěno a blýskavo. Tímto prvním letmým seznámením na nás AIDA udělala opravdu dojem a rozhodně to nebylo za trvání naší plavby naposled.

Nalodili jsme se právě v době podávání večeře, takže po několika fotografiích v zatím ještě uklizené a nablýskané kajutě jsme vyrazili povečeřet. Vybírat se dá vždy ze dvou různých restaurací, a to na palubách 8 a 9. Napadá mě, že slovo restaurace v našem obvyklém pojetí není zrovna přesně vystihující. Jedná se totiž o restaurace o rozloze půl paluby, vždy rozdělené do několika různých architektonických stylů, takže je bez problémů možné v průběhu plavby snídat, obědvat a večeřet pokaždé někde úplně jinde – žádný zasedací pořádek, žádní povinní spolusedící, žádná přehnaná etiketa. Během dne se zde dá jíst a pít v rámci celkem 6-ti pravidelných chodů, jinými slovy labužníci se mohou ládovat prakticky non-stop.

Na výběr je vždy to nejlepší ze všech světových kuchyní, a to včetně skutečně snad všech mořských potvor, vše formou bufetů, doplněno obsluhou zajišťující podávání nápojů a přípravu stolů. Obsluhu tvoří vesměs Filipínci, kteří jsou neuvěřitelně úslužní, příjemní a usměvaví.

V 21:30 začínala na horní palubě welcome party s šampaňským, taneční show a diskotékou. Krátce po 22 hod. jsme vypluli z přístavu. Byli jsme po cestě dost utahaní, takže jsme docela brzy odpadli.

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s